måndag 4 februari 2008

UFC 81 - feltippat men bra gala

Sylvia mot Nogueira såg länge ut precis som jag trodde - usla nertagningsförsök från Nog och Sylvia tuffade på mot poängvinst. Direkt Nog fick nertagningen var dock Sylvia fullständigt hjälplös - det såg helt enkelt ut som att han gav upp direkt han inte kunde ställa sig upp direkt. Imponerande av Nog att än en gång gå genom ett eldhav och hitta något märkligt lås, och imponerande av Sylvia att leda matchen så länge som han ändå gjorde. Kanske returmöten mellan Nog och Werdum (Nog via domslut) samt Sylvia mot Mir (Sylvia via TKO) härnäst?

Lesnar mot Mir såg också ut precis som jag väntat mig, och TKO:n från sidemount var precis runt hörnet, när domaren märkligt ställde upp dem. Sedan bjöd Lesnar på ett benlås, och han ska ha tack för att han klappade i tid - jag var rädd att hans okunskap gällande jujutsu skulle sluta med någon stygg skada. Det ska bli intressant att se hur de matchar Lesnar framöver - jag skulle gärna se honom möta vinnaren mellan Herring och Kongo i UFC 82, och jag tror han skulle vinna båda de matcherna relativt enkelt.

Även de övriga matcherna var bra - Griffin såg bra ut som alltid, Marquardt och Horn bjöd på stilig markkamp, Almeida imponerade och Boetsch märkliga thaiclinchkast gick direkt in i highlighthistorien. Kul också att Eastman fick en vinst - han är gravt underskattad.

Och slutligen en lika som bär:

Inga kommentarer: