lördag 2 augusti 2008

Trailern till nya Death Race (och Tron 2)

Death Race 2000 tillhör mina favoritfilmer (förhoppningsvis återkommer jag till den) - fantastiske Roger Corman med en hel drös av sina standardskådespelare, en släkting i rakt nedstigande led till Thomas Paine som jobbar för att avsätta en polisstatspresident, häpnadsväckande politisk inkorrekthet, perfekta effekter, oförglömlig dialog och Sylvester Stallone och David Carradine på absoluta höjden av sina respektive karriärer:

(Direktlänk)

Nå, eftersom filmen med all rätt blivit en kultklassiker ska den naturligtvis göras om med dagens teknik:

(Direktlänk)

Från politiskt inkorrekt samhällssatir och frihetskamp till vad som ser ut som en fullständigt hjärndöd korsning mellan The Fast and the Furious, Transformers och Running Man, alltså. Far åt helvete, Paul W.S Anderson. (Det ska dock tilläggas att jag aldrig haft särskilt höga förhoppningar kring filmen då det varit Tom Cruise som arbetat för den i åratal.)

Som sidospår kan noteras att trailern för Tron 2 (Tr2n) har läckt ut - rent visuellt ser det bra ut, och lagom troget till originalet, men jag tänker hålla mig fortsatt tveksam även till den.

(Direktlänk)

Inga kommentarer: