torsdag 8 november 2007

Terminator 2, alternativt slut

Såg om Terminator 2 för uppskattningsvis tionde gången i helgen som var. Fantastisk film, men hade jag fått skriva slutet hade jag låtit T-1000 avsluta T-800 (ungefär som att T-800 aldrig kom åt reservkraften).

Sedan skulle T-1000 tortera Sarah på samma sätt som i filmen för att sedan skenbart ta död på henne genom att kasta ner henne från någon platå eller liknande när hon vägrar ge vika. Därefter skulle T-1000 få tag på John efter lite lagomt motstånd innan Sarah kommer tillbaka med ett vapen.

T-1000 kunde då hålla John som skydd framför sig, och se Sarah sikta mot honom med någon text i stil med "probability to shoot: 0 %" innan Sarah släcker displayen tillfälligt genom att pricka honom tillräckligt väl för att han ska tappa John. Därefter skulle Sarah följa upp med ytterligare skott, så att T-1000 raglar mot kanten innan skotten tar slut. T-1000 skulle då börja forma ihop sig igen innan Sarah tar sats och tacklar honom och sig själv över kanten.

John får därefter samla ihop återstående delar av T-800 och dumpa i stålet.

På så sätt så återknyts det snyggare till Sarahs påstående att de klarar sig bättre utan T-800 (extramaterial), samtidigt som Sarah får en stilig sorti och Johns slut på barndomen blir att han får begrava det sista han har.

Nå, så hade jag gjort. Jämför gärna det med slutet som James Cameron önskade:


(Det finns även en del annat jag gärna gjort om, men det kan jag återkomma till.)

Inga kommentarer: