lördag 14 april 2007

Lindland, värd allt beröm i världen

Det är inte långt kvar tills Lindland kliver upp mot Fjodor i Sankt Petersburg (matcherna har börjat, galan börjar visas på PPV vid 3-tiden). Fjodor är min absoluta favorit i kampsportsvärlden, men jag har alltid tyckt om Lindland, och trevligt nog verkar fler och fler tycka om honom, och även stå upp mot myten att han är tråkig att se.

Dessutom har han alltid - liksom Fjodor - gett fantastiska intervjuer. Här är en färsk intervju från CBS. Några citat:

"Anything less than a win is a disappointment."

"
When David saw Goliath, he didn't turn around and go home because the other guy was bigger. He went after Goliath and took the fight to him."

"I think they did it [UFC sparkade ut Lindland - officiell förklaring att han hade en reklamtröja] partly because I have a mind of my own and I actually read my contracts. I don't think they had a legal right to release me from my contract, but I wasn't going to fight it. It's like getting fired from a job. What do you do, fight to stay? Obviously, they don't want you there."

"I'm a prize fighter. I fight for whoever pays me the best and gives me the best terms. The money could always be better, no matter what. here's always someone making more money with a better deal. But I've never been about picking opponents. I just get in there and take on who they put in front of me."

Liknelsen med Rocky 4 är väl måhända inte särskilt bra, och jag vet inte riktigt var CBS-reportern bor, där vanligt folk tydligen väger 105 kilo och är byggda som grizzlybjörnar. Jag har även definitivt svårt att se den ryska publiken börja heja på Lindland allt eftersom matchen fortgår, men hjälper det Lindland att ladda så får väl jag helt enkelt släppa den liknelsen.

Det ska även bli kul att se Aleks möta Eric Pele, och jag har även höga förhoppningar på dammatcherna. Kedzie såg bra ut senast, så det ska bli kul att se om Berezikova är bra nog att bjuda upp till kamp.

Inga kommentarer: