onsdag 3 september 2008

Men alla andra då, Terri?

Terri Eriksson i Aftonbladet:

Ungefär vid Jessica Alba kände jag att gränsen blivit nådd. Det är dags att slå vakt om rätten att vara fet, tråkig och ful som nybliven mamma. Säg efter mig:

– Nej, jag har inga rutor på magen. Det är för att jag har fött barn. Det tog nio månader att få den här kroppen, så det får ta minst nio månader att bli av med den.

– Ja, jag ligger bara hemma i soffan och ammar utan att tänka på karriären. Det är för att min bebis är liten.

– Nej, jag har inte spanat in de senaste minikjolarna. Jag gillar min mysdress med häng. Den matchar vår mjölkfläckiga soffa väldigt bra.

Visst känns det bättre nu?

Jag håller naturligtvis med henne om ovanstående, men varför begränsa det till en så liten grupp? Säg efter mig:

- Nej, jag har inga rutor på magen. Jag tycker inte att det är värt besväret.

- Ja, jag ligger hemma i soffan istället för att arbeta på karriären. Jag mår bättre så.

- Nej, jag har inte spanat in det senaste modet. Jag har andra intressen.

Livet är helt enkelt till för att levas - ger du dig själv ångest i onödan så sluta med det, och tillhör du den grupp som framkallar ångest hos andra så sluta med det.

Bengt Sändh & Finn Zetterholm - Det angår dig inte:

(Direktlänk)

Inga kommentarer: