söndag 20 april 2008

Sympatisk punk 5

Jag har nu lagt upp 20 låtar på symppunk-kontot på Youtube, lagt 30 låtar som favoriter och fått över 1000 visningar totalt, så jag tänkte att det kunde bli dags för ett snabbtips.

Bland låtarna jag lagt upp finns bland annat:
- Johan Johansson om fri invandring
- Total Egon om fri invandring
- 23 till med en cover på "Do anything you wanna do"
- Total Egon om spritmonopolet
- Radioaktiva Räker om ömsesidigt ickevåld ("så enkelt är det")
- The Damned om "I don't need no politics to make me dance"
(Jag har dessutom lagt upp Sändhs och Zetterholms variant på Det angår dig inte, då den tydligen räknas som den bästa versionen.)

Och bland favoriterna finns bland annat:
- Attentat med en stilla önskan om att själv få välja
- Johan Johansson om öppenhet
- Green Day om folkhälsolarmandet
- The Damned om självsyn

Det kommer att byggas på med såväl egna videor som favoriter (och förhoppningsvis även spellistor) allt eftersom, så kolla gärna in med jämna mellanrum. Dessutom hoppas jag att det finns tid och ork till att ge musiken det utrymme den förtjänar även på bloggen.

Inga kommentarer: