onsdag 30 april 2008

Majlards vänsterkrok

Äh, jag kan bara inte släppa Majlards boxningskrönika [tidigare inlägg här].

Följande hypotetiska stycke hade varit fullständigt omöjligt att publicera:

Jag erkänner att jag inte är helt uppmärksam i sista perioden, men de gånger jag ser ett direktskott från blålinjen, mitt favoritskott som verkligen kan avgöra en match, går att räkna på ena handens fingrar.

Men Majlard ansåg ändå att följande stycke var värt publicering:

Jag erkänner att jag inte är helt uppmärksam över alla de 36 finalronderna (en wo-seger), men de gånger jag ser en boxare ta ett steg tillbaka och sedan kontra med en vänsterkrok, mitt favoritslag som verkligen kan avgöra en match, går att räkna på ena handens fingrar.

Men samtidigt säger det väl en hel del om boxningens nuvarande status, så jag antar att Majlards grundpoäng gäller.

Inga kommentarer: