fredag 7 mars 2008

UFC 82, suverän gala

Ja, trots att Bielkheden blev precis så överkörd som jag väntat mig så var det en riktigt bra gala - det mesta gick som jag tippade, med skillnaden att Koschecks match var långt mer actionfylld än jag antagit.

Arlovski dominerade O'Brien (som nog åtminstone ibland borde försöka blanda upp nertagningförsöken med något annat), och får sympatipoäng hos mig för att han tog det extra lugnt för att inte skada honom. Anderson Silva förlorade första ronden mot Hendo, men skruvade upp tempot i andra och såg fullständigt ostoppbar ut. Kongo såg långt bättre ut än jag väntat mig, men Herring var hela tiden snäppet bättre.

Intressanta matcher framöver skulle kunna vara Arlovski mot Nogueira, Henderson mot Franklin, Kongo mot Sylvia eller Hardonk och Herring mot Gonzaga. Anderson Silva är nu helt ohotad i viktklassen, men jag antar att han får ta revansch på Okami härnäst, annars får han nog kliva upp en viktklass för att få intressant motstånd, och jag tror faktiskt att han är oerhört svårstoppad även där. Förhoppningsvis får Bielkheden en ny chans - det är han värd - men det skulle inte direkt förvåna mig om UFC väljer att bryta kontraktet.

Och slutligen, till skillnad från skattespridande politiker så satsar jag egna pengar på mina rekommendationer:

Inga kommentarer: