torsdag 26 juni 2008

"Vem vill bo i en kostcirkel"

För att fortsätta spåret med sympatiska idrottare så har även Ida-Theres Nerell en blogg, där hon bland annat beskriver sin kosthållning:

Jag har tidigare gått hos dietister och fått råd och hjälp om hur jag kan lägga upp min kost i samband med träning och tävlig. Idag känner jag att jag har hittat en sund inställning till kost och bantning som jag mår bra av. Det tror jag är viktigt, att hitta sitt eget sätt och äta och leva på. Alla är vi olika i kroppen och knoppen vilket gör att våra kroppar har olika behov gällande kost och motion.

För mig är kosten en viktig del i vardagen och varför inte något som tar så stor del av våra liv till något positivt och roligt? Jag äter det jag mår bra av och det behöver inte alltid vara alldelses supernyttigt. Jag älskar mat och att laga till något riktigt gott. För mig är något gott något som kroppen och knoppen mår bra av. Min kropp och min själ samspelar med varandra och talar om för varandra hur de mår och vad de vill och det finns en form av ömsesidig respekt.

Jag håller naturligtvis med henne till fullo, och det är imponerande att hon lyckas hålla ett så klarsynt förhållande till mat mitt bland den mördande träningen och vikthetsen.

Inga kommentarer: