onsdag 15 september 2010

Den här bloggen är inte död

Det har varit dålig uppdateringsfrekvens här på sistone, inte för att det saknats ämnen att skriva om utan snarare för att diverse omständigheter resulterat i att det varit svårt att hinna få inläggen så bra som jag hade önskat.

Och undrar någon var det senaste inlägget tog vägen så kontaktades jag av upphovsrättsinnehavaren som bad mig radera inlägget, vilket självfallet åtlyddes.

Upphovsrättsinnehavaren var vidare tydlig med att serien handlade om en pappa som använde dotterns busspengar till att mot hennes uttryckliga önskan köpa korv åt henne - och då alltså inte om skatter, vilket min rubrik antydde, och som är "en helt oacceptabel kontext".

Då jag inte återigen vill "göra mig skyldig till två brott mot upphovsrätten - den ideella och den ekonomiska" och dessutom inte har någon större önskan att drabba samman med upphovsrättsinnehavarens "utomordentligt vassa och begåvade upphovsrättsjurist", särskilt som e-brevet i fråga är cirka 25 år nyare än seriestrippen i fråga, så vill jag inte citera för mycket, men upphovsrättsinnehavaren meddelar även att min "tolkningsmodell" fördelaktligen brukas som stolpiller.

Bloggmotivationen är nu bättre än på länge, och förhoppningsvis kommer uppdateringsfrekvensen vara markant högre framöver. Annars så kommer det även fortsättningsvis vara uppehåll i bloggandet periodvis beroende på diverse omständigheter, så jag rekommenderar att läsa bloggen via RSS-läsare.

2 kommentarer:

Pjotor sa...

Ja en bok som utgått ut sortimentet och är 25 år gammal är ju jävligt lönt att härja om!

Skönt med pekpinnar om hur hennes serier ska läsas!

Anonym sa...

Välkommen tillbaka!

Gud vilka surkart de finns där ute. När man får en så extremt magsår reaktion är det ju inte utan att man kan misstänka att hon kände sig lite träffad.