torsdag 10 november 2011

Punkliberalism

På samma sätt som jag inte hade väntat mig att se Johan Norberg ta avstånd från att "skoja med sånt heligt material" (läs gärna den gode Norbergs kommentar till inlägget) så förvånades jag av Fredrik Segerfeldt på Twitter:
Jag håller självfallet med Segerfeldt, och glädjs alltså åt felantagandet.

Jag gjorde tidigare en insats för att framhäva just det frihetliga i punken, med 78 uppladdningar och 50 favoritmarkeringar. Alla låtar är självfallet inte bra, och även texterna lämnar bitvis en del att önska, men det finns också mycket som är väldigt, väldigt bra - fem exempel i mängden bland uppladdningarna:
- Johan Johansson - Det angår dig inte
- Asta Kask - Varje val, inget val
- Rolands Gosskör - Riv alla murar
- Kjell Höglund - Döda dogmer
- Attentat - (Den lille) Folkpartisten

Inga kommentarer: